Cenšanās zīmēt raksturīga vairumam 5-6 gadus vecu bērnu. Bet skolas vecuma bērni bieži to nerealizē dēļ vecāku vienpusīgas orientācijas uz intelektuālākām nodarbībām. No vecāku viedokļa zīmēšana uz citu priekšmetu fona neizskatās tik svarīga.
Zīmēšana ir tēlainās domāšanas attīstības apliecinājums, vajadzība izteikt sevi. Ar bērna zīmējumu palīdzību vecāki var labāk saprast sava bērna intereses, viņa aizraušanās, temperamentu, pārdzīvojumus, iekšējo pasauli.
Mēs mācāmies zīmēt ar krāsām, bez uzmetumiem un skicēm, izmantojot eļļas gleznošanas tehniku, bet kā krāsas materiālu izmantojam guašu. Plaši triepieni, gleznojot ar krāsām, iepriekšēju uzmetumu, zīmējuma pabeigšanas trūkums attīsta pārliecību un noteiktību. Kursa mērķis – iemācīt cilvēkam izmantot savus talantus. Ļoti svarīgi ir saprast, ka bērns ir talantīgs. Lai zīmētu, nav obligāti jābūt māksliniekam. Patiešām, zīmēt var visi.
Kāpēc tieši zīmēšana? Kā jūs zināt mūsu smadzenēm ir divas puslodes. Katra puslode informāciju uztver citādi. Lasīšana. Rakstīšana, rēķināšana, zinātne un runa – visas šīs darbības kontrolē smadzeņu kreisā puslode. Šī puslode atbild arī par domāšanas procesu un analītisko domāšanu. Labā smadzeņu puslode vada mūsu iztēli, vizuālo un, kas ļoti svarīgi, telpisko uztveri. Tā ir atbildīga par mākslas, mūzikas un mūsu fiziskajām kustībām (ja to neattīsta, tiek traucēta koordinācija). Zīmēšana un citas mākslas ir smadzeņu darbības rezultāts, ko arvien biežāk uzskata par nesvarīgu (no izglītības viedokļa). Ja loģiskā smadzeņu puslode ļauj mums redzēt katru koku, tad tikai smadzeņu puslode, kas atbild par mākslu, spēj savākt ainu vienā veselā, tas ir, saprast, ka daudz koku kopā ir mežs. Uzmanība mākslai valstī pastāvīgi samazinās, mākslas priekšmetu mācīšana tiek ignorēta, tādējādi kaitējot mūsu bērniem. Vislabāk bērni mācās, kad tiek stimulētas abas smadzeņu puslodes, nevis viena. Zīmēšana ir viens no labākajiem paņēmieniem kā radīt veselumu mūsu bērna izglītībā. DETALIZĒTA TRENIŅA “RADOŠĀ DARBA MAĢIJA” 1. KURSA PROGRAMMA – ZĪMĒŠANA BĒRNIEM UN PUSAUDŽIEM – LANDO® SKOLĀ
1. TRENIŅA DIENA (sestdiena) - 1. KURSS 10:00 – 11:30 Iepazīšanās praksē ar krāsu darba tehnikām • fona ieklāšana (uz baltās krāsas pamata); • galvenās kustības ar otu, izzīmējot lielās detaļas; • krāsu jaukšana un vajadzīgo toņu iegūšana; • darbam nepieciešamo krāsu konsistence; • radošā noskaņojuma radīšana; • zīmējam kokus ziemā; • zīmējam akmeņus jūras krastā; • zīmējam palmas; • pastāvīga prakse. 11:30 – 11:45 Pārtraukums (tēja, cepumi) 11:45 – 13:15 Mācāmies izzīmēt priekšējo plānu • kompozīcijas jēdziens • ko mēs redzam, un ko mēs zīmējam: kādas ir krāsu uztveres un reproducēšanas īpatnības; • realitātes uztveres un gleznas uztveres (3D un 2D) atšķirības; • zīmējam koku ziemā; • mācāmies zīmēt bērzus; • zīmējam ābeli; • zīmējam egli mežā; • zīmējam Jaungada egli. 13:30 – 13:45 Pārtraukums (tēja, cepumi) 13:45 – 15:00 Strādājam ar dibenplānu • zīmējam priedes jūrmalā • zīmējam burvju koku; • zīmējam krūmus; • zīmējam zāli dienā; • zīmējam pļavu. 15:00-15:15 Pārtraukums (tēja, cepumi) 15:15-16:00 Zīmējam mežu • zīmējam egļu mežu; • zīmējam lapu mežu. 2. TRENIŅA DIENA (svētdiena) 10:00 – 11:30 Iepazīšanās praksē ar nakts ainavas zīmēšanas tehnikām • fona ieklāšana (uz melnās krāsa pamata); • mācāmies zīmēt gaismu uz tumsas fona; • zīmējam uguni; • zīmējam mēnesi un zvaigznes; • zīmējam zāli naktī; • galvenās otas kustības smalku detaļu izzīmēšanā; • darbs ar horizonta līniju; • zīmējam pilsētas ainavu; • krāsas toņu jaukšana (uz melnās krāsas pamata); • pastāvīga prakse. 11:30 – 11:45 Pārtraukums (tēja, cepumi) 11:45 – 13:15 Mācāmies zīmēt kalnus • diagonālie foni; • kompozīcijas zelta likums; • zīmējam jaunus kalnus; • zīmējam vecus kalnus; • zīmējam sauli; • zīmējam mākoņus; • iegūstam gatavus attēlus. 11:45 – 13:15 Pārtraukums (tēja, cepumi) 13:45 – 15:00 Darba noformēšanas noteikumi. Mācāmies zīmēt puķes un ogas • zīmējam āboliņu; • zīmējam tulpes; • zīmējam magones; • zīmējam vīnogas; • zīmējam pīlādžus; • zīmējam jāņogas; • zīmējam pļavu dienā; • zīmējam puķu pļavu naktī. 15:00-15:15 Pārtraukums (tēja, cepumi) 15:15-16:00 Zīmējam pušķus vāzē • zīmējam ceriņus; • zīmējam stikla vāzi; • zīmējam ziepju burbuļus; • mācāmies labot darbus, kas liekas neizdevušies, pārvēršot tos par lieliskām atklātnēm.
|