Licencēts mācību centrs LANDO. LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Adrese: Rīga, A. Čaka iela 83/85 Tāl.: +371 67273009, +371 29433553

Ātras lasīšanas rezultāti. Irinas Lando ātra lasīšana biznesam piecās dienās.Ātra lasīšana biznesam piecās dienās – tā ir realitāte. Lūk, Irina Lando, vadības sfēras zinātņu doktore, kuras specialitāte ir zināšanu vadība (knowledge management), jau sešpadsmit gadus vadaātras lasīšanasun informācijas ātras iegaumēšanasnodarbības. Pēc Irinas domām, ir diezgan dīvaini, ka daudzi uzskata, lai iemācītu ātri lasīt, mācību procesam ir jābūt lēnam. Pēc Irinas Landonovērojuma, tieši ātra mācīšana, kuras laika pieaugušiem vienkārši nav spēka un laika pretoties, dod lielisku rezultātu.

Ar ko mūsdienu cilvēki saskaras mūsdienu pasaulē? Ar lielu informācijas apjomu, kurā var viegli noslīkt. Informācijas pārslodze sāk radīt depresiju un apātiju, jo cilvēks vienkārši nezina, ko grābt un ar ko sākt.

Ātra lasīšana ļauj pieaugušam cilvēkam iemācīties domāt divas vai trīs reizes ātrāk salīdzinājumā ar sākuma rādītājiem. Tādējādi, piemēram, daudzi dalībnieki pašiem sev pilnīgi negaidīti pēc trešās nodarbību dienas pēkšņi pamana, ka kolēģi darbā ir sākuši lēni runāt. Tas ir, kolēģis vēl mēģina paskaidrot, ko viņš no tevis grib, bet tu jau ne tikai saprati uzdevumu, bet arī zini, kā to izdarītun realizēt parksē. Protams, nevajag pārtraukt kolēģi, vēl jo vairāk – priekšnieku: „Labi! Es visu sapratu!”Bet tas jau ir nooratora meistarības kursiem, ko ar panākumiem arī vadaIrina Lando.

Tas nav blakusefekts. Daudzi vadītāji un biznesa īpašnieki nāk pie Irinas Landotieši tāpēc, lai iemācītos domāt trīs reizes ātrāk.

Līdzīga efekta pamatā ir Georgija Lozanova suģesteloģijas teorija (angļu valodā biežāk tiek minēts suģestopēdijas termins). Lozanovs pamatoja savu izglītošanas sistēmu tādējādi, ka informācija jāpasniedz ļoti lielā ātrumā. Šajā gadījumā izglītojamiem pazūd psiholoģiskās barjeras un bailes kļūdīties, jo nav laika par to domāt. Šīs idejas, tikai citā aspektā aprakstītas gan no psiholoģijas viedokļa, gan no biznesa viedokļa. Mēs visi atceramies Ričarda Brensona grāmatu „Ej un dari!” Kas notiek momentā, kad tu sāc darīt? Smadzenes sāk risināt uzdevumu „kā to izdarīt”, nevis analizē situāciju. Mūsu smadzenes ir veidotas ļoti interesanti: viņas dara vai analizē. Kā jūs domājat, kāpēc smadzenes sāk analizēt? Noteikti, ir daudz pazīstamu cilvēku, kas runā, ka uzsāks savu biznesu, tiklīdz visu labi apsvērs un izanalizēs. Tātad… piecus gadus, desmit, divdesmit. Kad beidzot pienāks piemērotais moments? Jūs taču saprotat, ka nekad nepienāks.

Lozanovs ir aprakstījisšo efektu izglītošanas plānā. Tāpēc, lai novērstu izglītojamo iekšējo pretošanos un likvidētu psiholoģiskās barjeras, viņš piedāvā pasniegt informāciju ļoti lielā ātrumā, bet obligāti sešdemit reizes. Daudzi no jums atcerēsies, ka klasisko mūziku pasniedz ar ātrumu tieši sešdemit taktis minūtē. Zinātniskajā literatūrā ir aprakstīti klasiskās mūzikas ietekmes efekti uz materiāla apgūšanas līmeņa paaugstināšanu starp studentiem. Tāpēc ātras lasīšanas kursā informāciju pasniedz divas, pat trīs reizes vienā sekundē. Sākumā ir diezgan sarežģīti izturēt tādu tempu, tāpēc treniņš ilgst divas minūtes, pēc tam – piecas, desmit utt., stingri ievērojot ciklus un galvas smadzeņu adaptācijas posmus. Rezultātā smadzenes pastāvīgi pāriet caur „nevaru”, un šo robežu pakāpeniski attālina. Tas ir savdabīgs „otrās elpas” efekts, ļoti līdzīgi nodarbībām sporta zālē: pēc tam, kad pavisam vairs nevari, izspied hanteli vēl trīs reizes, un nākošais tavs „es nevaru” attālināsies vēl tālāk, tas ir, nākošajā reizē tu precīzi paveiksi vairāk par šīm trim reizēm. Smadzenes darbojas līdzīgi.

Tāpēc ātras lasīšanas mācīšana – tā ir tikai prakse. Spilgti, interesanti, sarežģīti vingrinājumi piecas dienas pēc kārtas, kuru rezultātā smadzenes sāk apstrādāt informāciju citā darba režīmā.

Attēlā jūs redzat grupas darba rezultātus par piecām dienām. Ja attēlā parādītu vairākus grafikus, attēlā tie būs ļoti sīki, un būs grūti saprast, ar ko sāka un ar ko beidza. Katrs students kursa laikā pats fiksē savu lasīšanas ātrumu, un pats veic aprēķinus. Ierakstus katrs veic ar savu roku. Fināla testēšana notiek, kā minimums, pēc četriem dažādiem avotiem.

© Irina Lando, vadības sfēras zinātņu doktore

IrinaLando.eu

Lando-edu.com

Lando.lv

Jaunumi

 

logo 2 3 1

 

 

Licencēts mācību centrs LANDO

LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Kontakti

 

   Rīga, A. Čaka iela 83/85
 
  +37167273009, +37129433553