Katrs no mums ir dzirdējis leģendas par to, cik grūti ir mācīties medicīnas fakultātē. Mediķiem jāapgūst latīņu valoda, jāiemācās no galvas lielus informācijas apjomus, jāatjauno atmiņā daudz nosaukumus un terminus. Pēc studentu un pedagogu iniciatīvas licencētā Mācību centra Lando direktore un dibinātāja, vadības sfēras zinātņu doktore Irina Lando vadīja nodarbības Stradiņa universitātes medicīnas koledžas studentiem.
Informācijas ātras iegaumēšanas metodes ļauj iegaumēt un, galvenais, vajadzīgajā momentā atcerēties latīņu vārdus ar tulkojumu, skeleta kaulu nosaukumus, muskuļu nosaukumus, un, piemēram, pēc kārtas reproducēt visu galvas smadzeņu daļu nosaukumus. Tas ir, šīs metodes studentiem ir noderīgs praktisks instruments, kas var būtiski atvieglot mācību procesu medicīnas sfērā.
Bez šaubām, neviens nav atcēlis priekšmeta saprašanas loģiku. Bet, pat ja students ir visu sapratis, „sakārtojis pa plauktiņiem”, tas nenozīmē, ka viņš var reproducēt visu sakārtoto informāciju pēc atmiņas.
Ne vienmēr to, ko mēs saprotam, mēs varam atkārtot. Īpaši tas attiecas uz nosaukumu sarakstu, ko mums jāzina pēc kārtas.
Iegaumēšanas sistēma izmanto gan loģisko, gan asociāciju domāšanu, Tieši abu galvas smadzeņu darbs ļauj izmantot veseluma uztveri.
Studentiem noderēs arī sarežģītu tekstu iegaumēšanas iemaņas. Tādējādi, piemēram, viena biļete eksāmenā par tēmu „asins sastāvs” aizņem vairāk par 10 lappusēm.
Tāpēc pasniegšanas procesā jāņem vērā mūsdienu realitāte, orientējoties uz mūsdienu studentu vajadzībām. Ir vērts padomāt par Somijas pasniegšanas sistēmas pozitīvās pieredzes izmantošanas iespējām, kas pamatā orientējas uz studentu un skolēnu vajadzībām, tādā veidā sekmīgi realizējot priekšrocību iegūšanu starpvalstu konkurences jomā, attīstot visvērtīgāko resursu – bērnus un jaunus cilvēkus, kas valstī nākotnē nodrošinās atbilstošu līmeni.
Licencētais Mācību centrs Lando aicina pedagogus, studentus un skolēnus ieviest vairāk jauninājumu izglītošanas procesā, un būt elastīgākiem izglītošanas jomā. Atcerēsimies, ka izglītošana ir divpusējs process, gan pasniedzējiem, gan studentiem jābūt gataviem jauninājumu pielietošanai.