Decembrī Rīgā notiek labdarības eglītes bērniem „Mandarīnijas valsts”. Irina Lando, vadības sfēras zinātņu doktore, vada bezmaksas seminārus un nodarbības vecākiem, kur skaidro, kā jādarbojas ar bērniem.
Šogad Irina Lando vadīja trīs grupas vecākiem.
Eglītes „Mandarīnijas valsts” organizētas tādejādi, ka visi, kas var nopirkt biļeti, apmaksā divas dāvanas – savam bērnam un bērnam no bērnunama vai maznodrošinātas ģimenes.
Kamēr bērni izklaidējas, vecākiem ir brīvs laiks. Kurš grib, sēž kafejnīcā vai zālē, bet visi ieinteresētie var apmeklēt Irinas Lando, licencētā Mācību Centra Lando, kas Rīgā darbojas jau 16 gadus, direktores un dibinātājas bezmaksas seminārus,.
Seminārā tiks aplūkoti tādi svarīgi jautājumi, kā, piemēram, kas ir uzmanība, un kas to veido.
Kāpēc ir vajadzīga matemātika? Diemžēl daudzi vecāki ir pārliecināti, ka bērniem matemātika dzīvē nenoderēs. Bet ir viens svarīgs moments – tā ir loģikas attīstība. Tieši matemātikas pamatā ir loģika. Loģiskā domāšana attīstās, apgūstot fundamentālas zinātnes, tas ir, tādas, kur katras nākošās tēmas pamatā ir iepriekšējā tēma. Fizika un ķīmija ir fundamentālas zinātnes. Kā mēs redzam, mūsdienu pasaulē arvien mazāks izglītojamo skaits spēj apgūt šos priekšmetus. Tas ir, runa jau ir par intelektuālo nevienlīdzību.
Matemātika caur loģikas attīstību ļauj uzlabot saprašanu un prognozēt savas rīcības sekas. Kā mēs redzam, arvien biežāk un biežāk jāsastopas ar situācijām, kad mūsdienu izglītojamie nevar novērtēt savas uzvedības un savas rīcības sekas. Starp citu, uzreiz var pārbaudīt, bet kā viņiem ar matemātiku. Uzminiet!
Ja domāšana ir izveidota un loģika attīstīta, tad cilvēks ļoti viegli var pārkvalificēties no vienas specialitātes uz citu. Tādējādi, par unikāliem speciālistiem var uzskatīt cilvēkus, kas ieguvuši pirmo tehnisko izglītību, pārkvalificējas par psihologiem vai biznesa treneriem. Jo tehniskā izglītība ļauj viegli salikt pa plauktiņiem problēmu, skaidrošanas tēmu, situāciju.
Bet, lūk, pārkvalificēties no humanitāras izglītības uz tehnisko ir ļoti sarežģīti. Tas ir cits domāšanas stils, kur nepieciešama stingra kārtība, nav pieļaujama kādas tēmas izlaišana, un tas prasa skaidri strukturētu materiālu.
Ja cilvēkam viss ir kārtībā ar matemātiku, tad viņš varēs strukturēti pieiet jebkura uzdevuma risināšanai, to sadalot blokos un izdomājot tālāku soļu secību.
Ļoti aktuāla tēma, kā ieinteresēt bērnu. Daudzi vecāki ir pārliecināti, ka tieši skolai jāieinteresē. Bet, ja jūs pievērsāt uzmanību mūsdienu izglītojamo uzvedībai, kas jebkuras tēmas skaidrošanas laikā ieņem pozu „man jau ir garlaicīgi”, negrib un neprot likt sev strādāt un noturēt uzmanību, tad jūs redzat, ka pie mums ir vērojami dubultie standarti. Neviens darba devējs vai eksaminētājs nelēkās darbinieka priekšā un nelūgs viņu pastrādāt. Konkurence diktē savus noteikumus. Un, ja līdz pusaudžu vecumam izglītojamo neiemācīja noturēt uzmanību, attīstīt sev interesi par sarežģītām, bet dzīvē nepieciešamām lietām, tad mēs vienkārši audzinām cilvēkus bez nākotnes vai „septiņi simti eiro paaudzi”, kā to sauc Eiropā, saskaņā ar bezdarbnieka pabalsta summu.
Tieši atbildīgi vecāki seko, lai bērns vēl izglītošanās laikā skolā iemācītos noturēt uzmanību, pieliktu pūles ko sasniegt, gūtu baudu no domāšanas procesa