Licencēts mācību centrs LANDO. LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Adrese: Rīga, A. Čaka iela 83/85 Tāl.: +371 67273009, +371 29433553

Ātra lasīšana Mācību centrā LandoŠovasar Irina Lando saņēma labākās spīkeres balvu referāta laikā ANO starptautiskā konferencē “Fokusā – izglītība”. Saskaņā ar ANO Rezolūciju, Noturīgas attīstības stratēģija uz 2030. gadu balstās uz kvalitatīvas izglītības nodrošināšanu. Īpašu uzmanību pievērš skolas vecuma bērnu izglītošanai, tāpēc ka tie ir cilvēki, kas spēs dot augstu pievienoto vērtību jebkurai valstij.

Ja salīdzina 2015. gadā pieprasīto iemaņu sarakstu ar tām, kas kļūs aktuālas 2020. gadā, tad aktuālas kļūs kritiskās domāšanas iemaņas. Šī iemaņa attīstās pateicoties lasīšanai. Prasme saņemt un analizēt informāciju no teksta avotiem, izdalīt galveno un neputroties detaļās atšķir pieredzējušu lasītāju no nepieredzējuša.

Pieredzējis lasītājs var izvēlēties lasīšanas ātrumu atkarībā no materiāla sarežģītības pakāpes. Nepieredzējis lasītājs gan rakstu internetā, gan daiļliteratūras grāmatu un mācību literatūru lasa vienādi lēni. Rezultātā lasīšana pārvēršas par smagu darbu. Skolas izglītojamiem tas ir labi redzams pēc laika daudzuma, kas tiek veltīts mājas uzdevumu izpildei.

Pie lēnas lasīšanas un lasīšanas pa zilbēm bērns nevar paturēt galvā izlasītā jēgu. Pieaugušie paši var pārliecināties par to, paņemot grāmatu, ko vēl nav lasījuši, un mēģinot skaļi pa zilbēm izlasīt divas lappuses nepazīstama teksta. Neizdosies saprast un atstāstīt izlasīto. Tas notiek tāpēc, ka galvas smadzenes darbojas lielā ātrumā, un pie lēnas lasīšanas acis – mazā ātrumā. Rezultātā galvas smadzenēm kļūst garlaicīgi, un tās sāk pievērsties dažādām, ar izlasīto materiālu nesaistītām tēmām. Uzmanība pazeminās, un atbilstoši, pazūd arī saprašana.

Jebkurš ātras lasīšanas kurss pamatojas uz uzmanības attīstību. Nav tāda formulējuma “bērns ir nedaudz neuzmanīgs”. Ātras lasīšanas nodarbību laikā obligāti pārbauda un trenē uzmanības apjomu – cik vari paturēt galvā. Uzmanības noturība – cik laika vari efektīvi strādāt. Uzmanības pārslēgšanas ātrums – cik laika paiet, lai pabeigtu vienu uzdevumu un pieslēgtos nākošā uzdevuma izpildei.

Ātras lasīšanas pamatā ir amerikāņu zinātnieku izstrādes, pareizu acu kustību pētījumi lasīšanas laikā – skatiena “pielipšanas” nomaiņa ar gludu slīdēšanu. Pārejot no lasīšanas pa zilbēm uz lasīšanu vārdiem, tieši no vārdu saprašanas parādās jēga. Un nākošā ir pāreja uz lasīšanu pa vairākiem vārdiem vienā fiksācijā. Ne velti saka, ka lasīšanas ātrums ir vienāds ar domāšanas ātrumu. Pie lēnas domāšanas nav iespējams ātri lasīt. Tāpēc kurss notiek nevis divas dienas, kurās ir iespējams paātrināt acu kustības, bet sešas – lai paātrinātu galvas smadzeņu darbu, un iemācītu smadzenēm ātrāk apstrādāt informāciju.

Uzmanības attīstīšana – tas ir svarīgs ātras lasīšanas aspekts. Pie lēnas informācijas pasniegšanas uzmanība zūd, un tas rada sadrumstalotu domāšanu, kad cilvēks aiz kokiem neredz mežu, un tekstā putrojas detaļās, nesaprotot galveno domu.

Ātra lasīšana skolas izglītojamiem notiek 6 dienas pa 4 stundām. Pirmās 3 mācību stundas –uzmanības attīstība un lasīšana, un pēdējā stunda – burvju mācību stunda, kurā bērni vāra burvju viru, darina burvju nūjiņas un mācās uzturēt resursa stāvokli. Pirmajā dienā pirmās divas stundas vecāki piedalās mācību stundās, un viņiem izskaidro visu vingrinājumu jēgu. Un pēdējā diena ir obligātā mācību stunda-eksāmens, kur bērni demonstrē, ko ir iemācījušies. Pirms programmas apgūšanas ir iespēja nokārtot bezmaksas testu.

Aicinām izmantot izglītošanās iespēju Rīgā, ko novērtēja pat ANO.

 

Jaunumi

 

logo 2 3 1

 

 

Licencēts mācību centrs LANDO

LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Kontakti

 

   Rīga, A. Čaka iela 83/85
 
  +37167273009, +37129433553