Daudzi skolēni gaida – nevar vien sagaidīt vasaras brīvdienas. Gribas nomest ikdienas rūpju nastu, izgulēties un atpūsties, bet paiet viena, otra nedēļā, un rodas dabisks jautājums: ko tagad darīt, īpaši, ja ārā ir slikts laiks.
Sēdēt mājās pie televizora vai datora – tas nav labākais laika pavadīšanas veids bērnam. Daudziem nepatīk lasīt, zīmēt, griezt, veidot kaut ko no papīra. Toties šīs nodarbības lielā mērā attīsta mūsu smadzenes.
Jebkurš darbs, kas noslogo smadzenes, tās attīsta. Tas, ko var darīt automātiski, smadzenes neattīsta.
Roberts Antons Vilsons, amerikāņu filozofs, psihologs un rakstnieks, 1968. gadā aprakstīja interesantu fenomenu, ko nosauca par „nospieduma maiņu”. Nospiedums (imprint – angļu val.) ir nospiedums, ko visbiežāk iegūst ar pirmo pieredzi, vai ar ļoti spilgtu iespaidu. Nospiedums nosaka mūsu attieksmi pret lietām. Piemēram, ja bērnam ir paveicies ar pirmo skolotāju, visticamāk, bērns mācīsies ar prieku, toties, ja viņam ir palikuši negatīvi iespaidi, tas var atstāt iespaidu uz visu tālāko izglītošanu.
Mūsdienu pasaulē, kad zināšanas noveco lielā ātrumā, mums visiem nākas pastāvīgi mācīties, pārkvalificēties un apgūt jaaunas tehnoloģijas, tāpēc mūsdienu pasaulē ir nepieciešamas mācīšanās iemaņas. Jāprot ātri mācītiesun ātri pārkvalificēties.
Vasara ir lielisks laiks, lai apgūtu jaunas iemaņas. Lai bērniem būtu interesanti, mēs piedāvājam vienu nedēļu izglītoties jūnijā, bet otru – augustā. Šajā laikā var lieliski „pārlādēt matrici”, parādīt, kas katram var sanākt.
Šim nolūkam mēs cenšanies attīstīt visas tās iemaņas, kas ir nepieciešamas skolā, bet darām to citādi.
Programmas veido mūsu pasniedzēji. Mums ir ļoti radošs kolektīvs. Es kā direktore tikai spēju dot rīkojumus, ko jaunu ir jānopērk vienai vai otrai programmai.
Piemēram, angļu valodu bērni mācās pēc programmas „Filma! Filma! Filma!” Šo programmu ieteica divi mūsu pedagogi, kas izglītojās pie mums pusaudžu vecumā. Viens no viņiem paralēli pasniedz angļu valodu augstskolā, bet otram – profesionālam psihologam ir darba pieredze teātrī. Reizēm kļūst bail, kad saproti, cik daudz gadus mēs jau strādājam.
Tātad, mēs pārceļamies uz Holivudu. Bērni paši sadala lomas, raksta scenārijus un… uzņem kino. Kostīmi, grims, kameras, fotostudija jau ir gatava. Sarunāties var tikai angļu valodā. Bet pats filmas uzņemšanas process tā „ievelk”, ka aizmirsti, kādā valodā runā.
Tiek vienlaicīgi izmantotas vairākas metodes: gan iedziļināšanās, gan mākslas terapija, gan papildus jaunieši apgūst daudz jaunas iemaņas: mācās kontaktēties, montēt un filmēt, strādāt ar profesionālām gaismām. Vienlaicīgi iepazīstas ar dažādiem žanriem, vēsturi, kultūru. Un tā ir tikai viena programma.
Šogad mes strādāsim visu vasaru, jo pie mums mācās mazuļi un pusaudži. Dažādas grupas, dažādas programmas. Mēs gribam jums nodot vēstījumu – katram var sanākt, svarīgi ir sākt kaut ko darīt.
Mūsu audzēkņu atsauksmes:
LANDO ir lieliska angļu valoda, te var brīvi runāt angļu valodā, skolā viss ir otrādi. Te, ja kaut ko nesaproti, to skaidro ar skolotāju. Kopumā, lieliski. Es ar prieku nāku uz šejieni.
Te ir brīnišķīgi, ļoti viegli kontaktēties, labs skolotājs un labi audzēkņi. Mēs visi jau sadraudzējāmies, un pat nākam stundu ātrāk, lai kontaktētos.
Man patīk iet uz angļu valodas kursiem, tāpēc ka te mēs ātrāk apgūstam programmu, un to iegaumējam. Man ļoti patīk angļu valodas kursi sirsnīgās skolotājas dēļ. Visi materiāli ir smieklīgos attēlos. Es visu iegaumēju, un man ir viegli skolā.
Izklaidējošas nodarbības. Visas stundas ir jautras, un var iegūt zināšanas. Cilvēku nav daudz, mēs visi paspējam runāt. Man te ir daudz vieglāk kā skolā mācīties un saprast valodu.
LANDO ir vieta, kur var iemācīties, draudzēties un labi un lietderīgi pavadīt laiku.