Licencēts mācību centrs LANDO. LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Adrese: Rīga, A. Čaka iela 83/85 Tāl.: +371 67273009, +371 29433553

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana
Ziemas brīvdienās Rīgā pirmo reizi tika prezentēta programma bērniem “Burvestību un brīnumdarīšanas skola”


 

Kāpēc es gribu būt brīnumdaris? - Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana


Ziemas brīvdienās Rīgā pirmo reizi tika prezentēta programma bērniem “Burvestību un brīnumdarīšanas skola”

Šī programma jau trīs gadus sekmīgi strādā Krievijā un Ukrainā. Un lūk, beidzot “Burvestību un brīnumdarīšanas skola” ir pārliecinoši pierakstījusies arī Rīgā. Jūs, godājamās māmiņas un tēti, protams, saprotat, ka brīnumdaru skolas pasniedzēji uz darbu nelido uz slotas kāta un pa naktīm nevāra brīnumdziras. Un tomēr šajās nodarbībās ir jūtama brīnumdarīšanas elementu klātbūtne – bērni izstrādā sevī iemaņas ļoti ātri lasīt, pie tam izprotot izlasīto. Viņi var izstāstīt, ko izlasījuši. Viņi iegaumē dzeju, iemācās acumirklī uztvert informāciju. Gala eksāmenos daudzi vecāki nespēja ticēt savām acīm: “Jūs nudien esat paveikuši brīnumu! Nespēju ne noticēt!”

Daudzi vecāki vaicā: kā jūs to darāt? Pats par sevi saprotams, ka skolas pasniedzēji neizmanto hipnozi un nenodarbojas ar buršanu. Gluži vienkārši katrā bērnā te saskata personību un mācīšanās procesu neliek uz konveijera. Bērnā mostas nepārvarama tieksme pēc zināšanām un vēlēšanās mācīties. Iespējams, ka tā arī ir maģija, taču izzināšanas maģija, jaunrades maģija, un, pats galvenais, bērnā rodas pārliecība par to, ka viņš – var un spēj! Var iegaumēt, var lasīt ātrāk nekā mamma un tētis. Jo brīnumdaru skolā gala eksāmenu laikā vecāki, ja vēlas, allaž var pamēģināt izdarīt to pašu, ko ir iemācījies viņu bērns.

Mūsu bērni pēc informācijas uztveres ātruma ļoti atšķiras no mums. Pamēģiniet piecpadsmit minūtes pēc kārtas skatīties “Tomu un Džeriju”. Pieaugušajiem sāks sāpēt galva no tik biežas darbības maiņas. Un vai jūs spēsit izsekot sižetam? Un pēc tam izstāstīt, ko esat redzējuši?

Mūsu bērni ļoti ātri domā un ļoti ātri analizē informāciju. Taču modernās mācīšanas sistēmas šo īpatnību neņem vērā. Aplūkosim, piemēram, lasīšanas procesu. Salīdziniet: no vienas puses, iespaidu maiņas ātrumu “Tomā un Džerijā”, bet, no otras puses, - ar kādu ātrumu lasa skaļi. Tas līdzinās tam, ja pieaugušajam piedāvātu noskriet krosu ar 10 kilogramus smagu maisu uz muguras un pie tam mēģinātu ieaudzināt viņā mīlestību pret sportu. Vai tas nozīmē, ka bērniem nav jāmāca lasīt? Nē! Bet viņi ir jāmāca lasīt ātri.

Arī skaļi lasīt vajag. Taču palūkojoties paši, kas tie par vārdiem: O--O, S--A? Bet no kurienes jūs tos zināt, ja ir uzrakstīti tikai divi burti? Taču, ja jūs paši nemaz nelasāt katru burtu, taču saprotat, kas uzrakstīts, tad kādēļ no bērniem mēs prasām izlasīt katru burtu? Un pie tam brīnāmies, kāpēc viņiem nepatīk lasīt. Nu, tāpēc jau arī nepatīk, ka – pārāk lēni.

Svarīgākās iemaņas, kādas bērni apgūst brīnumdaru skolā – tā ir ne vien ātra lasīšana, bet arī prasme koncentrēties, valdīt pār savām emocijām. “Dārgā brīnumdaru skola! Šeit es iemācījos iegaumēt un lasīt divas reizes ātrāk, turklāt pat “ar kājām gaisā” – spoguļattēlā. Es iemācījos saglabāt mieru arī tad, ja tevi par kaut ko bar. Es ļoti gribētu turpināt mācīties Jūsu skolā”. Mācības notiek bērniem vecumā no 8 līdz 10 gadiem un no 10 līdz 12 gadiem. Kā rāda pētījumi, apmēram 10 gadu vecumā bērnā notiek informācijas uztveres kanālu pārbūve. Lūk, kāpēc jaunos brīnumdarus dala grupās tieši pēc vecuma cenza.

Ja līdz tam (t.i., līdz 10 gadu vecumam) bērns spēja izlasīt un uzreiz iegaumēt dzejoli, tad pēc tam – viņam jau vajag atkārtot to vairākas reizes. Tā arī attīstās iemaņa zubrīt. Taču ja skolas ceļa sākumā zubrīšana tiek izmantota ļoti efektīvi: vienu reizi izlasījis – un uzreiz iegaumējis (acumirklīga informācijas uztvere), tad trešajā vai ceturtajā klasē acumirklīgas informācijas uztveres iemaņas sāk zust. Bērni sāk zubrīt, jo nekādu citu iegaumēšanas iemaņu viņiem nav. Iegaumēšanas efektivitāte turpina kristies. Bērns sāk skaisties, sapīkt, nervozēt – un uztver mācības kā apgrūtinājumu. Brīnumdaru skolā bērns mācās apzināti izmantot maksimāli efektīvas mācību stratēģijas – kā un kādos gadījumos viņam ir ērtāk iegaumēt.

“Tās bija labākās brīvdienas manā mūžā!” – tā atsauksmju grāmatā par brīnumdarīšanas skolu ierakstījis kāds no jaunajiem brīnumdariem. “Bet viņi taču visu laiku mācījās!” – izbrīnā iesaucas tētis. Jā, tā tas ir. Taču arī mācīties ir iespējams ar patiku un gandarījumu.

Bērni nāca tā paagrāk, lai ilgāk varētu pasēdēt brīnumdaru skolā. Pietiks, ja pieminēsim brīnumnūjiņu izgatavošanu. Pat divpadsmitgadīgi brīnumdari, elpu aizturējuši, ielika tajā spēku un gudrību. Bet, kā jūs gan zināsiet, pārsteigt mūsdienu pusaudžus – tas nebūt nav viegli.

Šajā neparastajā skolā visi mācību priekšmeti ir – brīnumaini. Pēc nodarbībām, kurās māca rūpēties par maģiskajām būtnēm, jūsu bērns vairs nekad nespēs ziņkārības dēļ noraut tauriņam spārnus vai sapīkumā iespert sunim. Nu un tad, jūs teiksit. Jā, tas nav daudz, taču pēc nodarbībām mūsu brīnumdari ar patiku spēlē ar mazāko brālīti paslēpes vai vakaros palīdz jaunākai māšelei izspiest no tūbiņas zobu pastu. Bērni pārstāj redzēt brāļukos un māšelēs konkurentus uz vecāku mīlestību un uzmanību, bet sāk paši dāvāt to. Viņi mācās uztvert pasauli kā vienotu veselumu, tāpēc arī mainās viņu attieksme pret apkārtējo. Jo arī viņi taču ir šās pasaules daļiņa.

No jaunā brīnumdara vēstules: “Dārgā brīnumdaru skola! Man ļoti patika Jūsu kursi. Pie Jums viss ir tik interesanti! It kā es būtu nokļuvusi citā pasaulē. Vienīgi žēl, ka tikai uz sešām dienām”.

“Pateicoties Jūsu skolai, es iemācījos ātri iegaumēt man vajadzīgo informāciju, ātri izpildīt mājas uzdevumus, ātri iegaumēt attēlus. Un vēl es iepazinos ar daudziem bērniem un ļoti jauki pavadīju laiku”.

Izpildot daudzu vecāku lūgumu, mēs sākam publicēt interaktīvo mācību kursu. Izsludinām nākamo brīnumdaru konkursu. Vienā no nākamajiem numuriem publicēsim konkursa rezultātus. Uzvarētājus gaida “Burvestību un brīnumdarīšanas skolas” balvas.

Lūk, kāds ir mūsu uzdevums:

1) Dārgie nākamie brīnumdari! Uzzīmējiet, lūdzu, dzīvnieku, par kuru Jūs sapņojat. Uz zīmējuma uzrakstiet, kā viņu sauc, un pāris teikumos par to, kāpēc Jūs gribat, lai Jums būtu tieši šis dzīvnieks.

2) Uzrakstiet, lūdzu, īsu sacerējumu par tematu “Kāpēc es gribu kļūt par brīnumdari?”

3) Uzdevums: Vienā svaru kausā, kuri atrodas līdzsvarā, stāv 3 ziloņi, katrs sver 5 tonnas, bet otrs svaru kauss ir pilns ar tavu vecāku pacietību. Aprēķini, cik liela ir tavu vecāku pacietības masa. Izsaki tavu vecāku pacietības masu centneros, kilogramos, gramos. Noskaidro, cik gadiem pietiks tavu vecāku pacietības, ja 1 grama pietiek 1 stundai?

Jūsu vēstules un darbus adresējiet:


Lando® – Ātras iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI

WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.

Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - par vienu dienu"®
- Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.

NOFORMĒT PIETEIKUMU

Jaunumi

 

logo 2 3 1

 

 

Licencēts mācību centrs LANDO

LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Kontakti

 

   Rīga, A. Čaka iela 83/85
 
  +37167273009, +37129433553
 

Copyright © LANDO 2018, All Rights Reserved.

Яндекс.Метрика