Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana pieaugušajiem.
Kad mums nākas iedziļināties kādā jautājumā - vienalga, vai tas būtu eksāmena, kontroldarba vai intervijas dēļ, kā arī gadījumā, kad dati nepieciešami kvalifikācijas celšanai, - mums ir jāpārlāpsto veseli jaunu materiālu kalni. Kamēr progresisti meklē palīdzību World Wide Web, konservatīvākie iegrimst drukātā tekstā. Taču bieži vien tie visi satiekas... bibliotēkās. Bet tā jau dzīvē mēdz notikt, vai ne?
Kad laiks strādā mūsu labā! - Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana
Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana pieaugušajiem.
Kad mums nākas iedziļināties kādā jautājumā - vienalga, vai tas būtu eksāmena, kontroldarba vai intervijas dēļ, kā arī gadījumā, kad dati nepieciešami kvalifikācijas celšanai, - mums ir jāpārlāpsto veseli jaunu materiālu kalni. Kamēr progresisti meklē palīdzību World Wide Web, konservatīvākie iegrimst drukātā tekstā. Taču bieži vien tie visi satiekas... bibliotēkās. Bet tā jau dzīvē mēdz notikt, vai ne?
Mūsu ienaidnieks - ātrums
Sāksim ar to, ka grāmatu glabātuves plauktos ir ārkārtīgi daudz ekskluzīva, reta un lietderīga materiāla, kurš vai nu vēl vienkārši nav ievadīts interneta lappusēs vai arī pieeja tam ir ļoti ierobežota. Un tieši te, ceļā uz zināšanām, mūs nodod mūsu lasīšanas dinamika. Domāju, ka daudzi studenti mani sapratīs: cik daudz brīnišķīgu stundu pie brīnumu pilniem foliantiem, kuri vēl glabā astoņpadsmitā gadsimta smaržu, vai arī pie pēdējiem jaunumiem glancētos iesējumos, ir aizvadīts lasītavās.
Vārdu sakot, ja informācija ir jāatrod, mēs vai kritīsim no kājām, lai tikai sameklētu to. Un te nu mēs saskaramies ar citu problēmu – laika trūkumu. Grāmatu ir vesela jūra, Web saitu –simtiem, traktātos, zinātniskos pētījumos un publikācijās ir tūkstošiem lappušu. Diemžēl tam visam katastrofiski pietrūkst laika. Un šajā gadījumā par mūsu visļaunāko ienaidnieku kļūst mazais lasīšanas ātrums, jo tieši tas bez žēlastības laupa mums visdārgāko – laiku. Stundu deficīts rodas tieši tādēļ, ka mēs izmantojam tradicionālās lasīšanas metodes, kuras neļauj pilnībā iepazīties pat ar materiāliem, kas skar profesionālo jomu, kur nu vēl runāt par sava intelektuālā līmeņa celšanu citās jomās.
“Skolas” lasīšana – zināšanu bremze
Pats dīvainākais, ka mēs visi lieliski saskatām ierasto lasīšanas paņēmienu trūkumus, sūdzamies par tiem, dusmojamies – un tai pat laikā pat nemēģinām kaut ko izmainīt! Bet tieši šīs vājās puses neļauj mums palielināt uztveres un grafiskās informācijas apstrādes ātrumu.
Pētījumi, kurus zinātnieki veic jau vairāk nekā simt gadus, neapstrīdami pierāda, ka mūsu smadzenēm ir unikāla, neticami liela rezerve, ko var “iekustināt”, lai celtu lasīšanas efektivitāti. Lai panāktu acumirklīgu uztveri un apgūtu ātrlasīšanu, pietiek noticēt saviem spēkiem un apgūt dažus speciālus treniņvingrinājumus. Mēs taču attīstām savas intelektuālās un fiziskās spējas, ar ko tad lai lasīšana būtu sliktāka?
Diemžēl reālajā dzīvē viss sanāk daudz bēdīgāk. Vienreiz iemācījušies lasīt, mēs vairāk neveltām šim procesam vajadzīgo uzmanību. Apgūstot lasītprasmi, mēs sākam ar burtiem, pārejam pie zilbēm, un pēdīgi pievārējam jau vārdu kopumā un izrunājam to skaļi. Vēlākos gados šis skolas laiku ieradums kļūst par ļoti nopietnu bremzi, kas palēnina lasīšanas ātrumu un informācijas uztveri. Rezultātā tās informācijas apjoms, kuru mēs saņemam, būtiski samazinās. Visnepatīkamākais ir tas, ka ieradums izrunāt vārdus (pat pie sevis) ir sevišķi noturīgs, no tā ir ļoti grūti atbrīvoties. Tomēr tas ir iespējams.
“Vingrošana” smadzenēm
Iemācīties lasīt ātri un efektīvi var katrs, kurš to tiešām vēlas. Tomēr lai šo iemaņu apgūšana jau kopš pirmajiem soļiem nestu jūtamu rezultātu, iesākumā vajadzētu strādāt profesionālu pedagogu prasmīgajā vadībā, izmantojot speciālus tekstus un vingrinājumus.
Ko tas dod? Iespēju sajusties brīvam, sajusties kā veiksminiekam un domāt radoši. Tā ir iespēja neatpalikt no laika, pagūt panākt zināšanas, visīsākajā laikā likt lietā maksimumu iespēju. Cilvēkam no malas iespēja kādās divdesmit sekundēs izlasīt teksta lappusi šķiet neticama un nesasniedzama. Taču patiesībā mūsu smadzenes to apgūst viegli un sekmīgi.
Lasīšanas dinamikas attīstīšanas kursi dod iespēju visiem interesentiem iemācīties ne vien ātri lasīt, bet arī pilnībā uztvert visus jaunos datus un ziņas. Īpaši piesardzīgajiem varu apgalvot, ka šajās nodarbībās nav nekādas hipnozes. Stundas ir veidotas tādējādi, ka studenti soli pa solim apgūst konkrētus lasīšanas paņēmienus, pakāpeniski adaptējoties ar savām jaunajām iespējām. Un tad izvēlas tieši to paņēmienu, kurš ir iepaticies vislabāk.
Savus rezultātus treninga dalībnieki ierauga jau pēc pirmajām divām vai trim nodarbību stundām. Un parasti tie ļoti iepriecina. Lieta tāda: ja acis darbojas pareizi, lasīšanas ātrums uzreiz palielinās divkārt vai pat trīskārt. Vienlaikus smadzenes sāk strādāt aktīvi. Šķiet, ka tālākie komentāri būs lieki.
Jūsu panākumu ķīla
Kad es nokļuvu šādos ātrlasīšanas kursos LANDO Ātrās iegaumēšanas skolā, es, maigi izsakoties, jutos iznīcināta! Vienmēr bija licies, ka mana galva strādā ātri, arī skola un universitātes vēl tikko kā aiz muguras, un tomēr pirmajās nodarbību dienās es jutos kā rati ar neiedarvotām riteņu rumbām, ar acīm skrejot pāri dažādas sarežģītības tekstiem, skaitļiem un tabulām. Toties pēc tam bija par ko priecāties! Jo jauniegūtās iemaņas tik tiešām bija grūti novērtēt par augstu.
Tieši spēja ātri lasīt un uztvert jaunu informāciju, acumirklī galvā saliekot to pa plauktiņiem – tā ir unikāla iespēja kļūt brīvākam, atbrīvotākam, veiksmīgākam, sasniegt nepieredzētas virsotnes kā profesionālajā jomā, tā personiskajās attiecībās un nonākt pie izvirzītā mērķa.
Visa mūsu dzīve paiet pastāvīgā kustībā - gan fiziskā nozīmē, gan intelektuālā. Un vienīgi no mums pašiem ir atkarīgs, vai mēs pagūsim neatpalikt vai ne. Varbūt no neizlasītas grāmatas, eksāmena biļetes, kuru netikām iemācījušies, vai no aizmirstas svešvalodas būs atkarīgs, vai mēs dabūsim labu darbu, vai noslēgsim veiksmīgu darījumu. Tad kālab gan ziedot uzvaras? Ietaupītais laiks taču var strādāt mūsu labā!
Lando® – Ātras iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI
WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.
Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - par vienu dienu"® - Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.
NOFORMĒT PIETEIKUMU