Licencēts mācību centrs LANDO. LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Adrese: Rīga, A. Čaka iela 83/85 Tāl.: +371 67273009, +371 29433553

Zelta dieniņas, bezrūpīgā bērnība... Varbūt tā tieši tādēļ arī aizlido kā viens salds mirklis, ka viss padodas viegli un jautri, pasauli sedz noslēpuma plīvurs, kuru tā vien gribas kaut vai nedaudz pacelt. Katru dienu bērns uzzina kaut ko jaunu, katru minūti viņš bērtin apber vecākus ar simtiem amizantu, bet vienlaikus tik grūtu jautājumu: “Kāpēc koki ir zaļi?”, “Uz kurieni skrien mākoņi?”, “Kad es izaugšu, vai es būšu garāks par sevi?” Vispārsteidzošākais ir tas, ka mazuļi lieliski atceras visas jūsu atbildes. Un vai zināt kāpēc? Viņus tas ļoti interesē.

 

Brīdināts - tas nozīme apbruņots...

Zelta dieniņas, bezrūpīgā bērnība... Varbūt tā tieši tādēļ arī aizlido kā viens salds mirklis, ka viss padodas viegli un jautri, pasauli sedz noslēpuma plīvurs, kuru tā vien gribas kaut vai nedaudz pacelt. Katru dienu bērns uzzina kaut ko jaunu, katru minūti viņš bērtin apber vecākus ar simtiem amizantu, bet vienlaikus tik grūtu jautājumu: “Kāpēc koki ir zaļi?”, “Uz kurieni skrien mākoņi?”, “Kad es izaugšu, vai es būšu garāks par sevi?” Vispārsteidzošākais ir tas, ka mazuļi lieliski atceras visas jūsu atbildes. Un vai zināt kāpēc? Viņus tas ļoti interesē.

Taču diemžēl informācijas daudzums ar katru gadu pieaug, tā jau vairs neizsauc tādu ziņkārību, kļūst garlaicīgi zubrīt apnikušos melnos burtus, arī aritmētika, kā izrādās, nemaz nav tik jautra. Taču ir jāmācās! Un tad arī sākas skandāli un histērijas. Rezultātā – nomocījušies vecāki, noraudājies bērns un uz ilgiem laikiem iegūta nepatika pret mācībām. Tas nozīmē, ka informācija jau sākotnēji tikusi pasniegta nepareizi, un bērnam ir radīts elementārs atgrūšanas reflekss. Bet tas jau draud ar daudzām nepatikšanām nākotnē.

Taču no šīs problēmas viegli var izvairīties, ja vien zinām, kā mazulim pareizi iemācīt... mācīties! Parādīt, cik aizraujoši ir pazīt burtus un lasīt grāmatas, prast skaitīt un rakstīt, skaisti zīmēt un viegli atrisināt rebusus. Tas viss izriet viens no otra, tomēr vecākiem nāksies dūšīgi vien pacencties, lai viņu lolojums iegūtu vēlēšanos attīstīties un saņemtu spēcīgu motivāciju turpmākajām mācībām. Bez šaubām, te var palīdzēt kā lieliskas modernas instrukcijas, tā vecmāmiņu padomi. Tomēr diemžēl iemācīties slēpot, skatoties komiksus par slēpošanu, praktiski nav iespējams. Tāpēc mammām un tētiem, kuri grib ne vien dot bērnam lielisku izglītību, bet arī palīdzēt viņam turpmākajās mācībās, ir jāzina – pareizo pieeju savam bērnam vislabāk var iemācīties pie profesionāliem pedagogiem un psihologiem.

Piemēram, kopīgi ar Krievijas augstskolām mūsu skolotāji ir izveidojuši iegaumēšanas kursus bērniem. Tas ir ārkārtīgi azartisks un aizraujošs kurss, kurš mazajiem palīdzēs viegli iegaumēt jebkuru dzejoli, reizināšanas tabulu, iegaumēt veselus tekstus un vārdus svešvalodā. Bērni uzzinās, cik viegli ir apgūt informāciju, cik jauki ir atbrīvoties no zubrīšanas, sapratīs, ka patstāvīgi mācīties ir vieglāk un vienkāršāk un turpmāk vairs netērēs brīvos vakarus špikeru gatavošanai.

Gribētos tūlīt pat atzīmēt, ka – nekādu pelēku skolas solu, stingru skolotāju un nervoza drebelīga skolas zvana! Kaut gan šī ir Skola, taču tā ir ļoti neparasta, gandrīz vai brīnumskola. Jo tās pozitīvās pārmaiņas, kādas ar bērniem notiek pēc kursu beigšanas, ir patiesi maģiskas. Lasīšana, rēķināšana un kontroldarbi viņiem sāk patikt! Tas skan neparasti, vai ne? Bet arī pieaugušajiem taču viegli padodas tas, kas ir interesanti, aizraujoši, kas piesaista uzmanību. Un mūsu mazie audzēkņi ne ar ko nav sliktāki!

“Pats galvenais – ieinteresēt bērnu”, stāsta LANDO Ātrās iegaumēšanas skolas bērnu kursu pedagogs Jevgeņijs Rozanovs. “Kolīdz viņš sāk ar smaidu atbildēt uz jūsu vārdiem, varat uzskatīt, ka informācija jau ir viņam galvā. Nekādas bardzības, sliktu atzīmju, kur nu vēl strostēšanas. Kāpēc gan mazos no mūsu nodarbībām ne aiz ausim neizvilksi – tāpēc, ka viņiem tas viss ir interesanti”.

Uzzinājuši, piemēram, kā pāris minūtēs var iemācīties stāstiņu, viņi tūlīt pat sāk iegūto iemaņu likt lielā, izmēģināt savus spēkus, variēt informāciju. Tieši ar to bērni arī atšķiras no pieaugušajiem. Gados vecāka auditorija cenšas visu pamatīgi izpētīt, apjēgt, baidās lieku reizi likt pastrādāt savām smadzeņu šūniņām un izmēģināt jauno paņēmienu, likt savām smadzenēm – strādāt. Bet bērni nedomā, vai tas ir pareizi vai nepareizi, viņi – rīkojas. Viņi gluži vienkārši redz, ka tā viņiem ir vieglāk, aizraujošāk – un dara. Un jāsaka, ka rezultāti ir vienkārši pārsteidzoši!

Tas pats “paņēmiens” nostrādā arī tad, kad vecāki grib nodrošināt saviem pirmsskolniekiem mācību procesa cienīgu sākumu. Asociatīvi uzdevumi, sacensības, konkursi un gluži vienkārši neparastas un interesantas nodarbības māca gan mazuli, gan viņa vecākus ne vien prasmīgi kontaktēties savā starpā, bet arī iemāca ļoti viegli apgūt to, ko viņam pasniedz stundā. Un ar tādu prasmi skolā – jūra līdz ceļiem!

Praktizējošā psiholoģe ar ilggadēju stāžu Valentīna Dobrohodova jau vairākus gadus pasniedz līdzīgu kursu. “Vispārsteidzošākais”, viņa atzīmē, “ka piecās treninga dienās mazie reizēm uzzina vairāk, nekā divos gados bērnudārzā. Daži vecāki tikai šajās nodarbībās pirmoreiz uzzina, ka viņu bērni neredz atšķirību starp formām “pilīte” un “sirsniņa”, neprot izkrāsot, neredz, kur beidzas zīmējums, un ir absolūti profāni mīklu minēšanā vai atjautības uzdevumu risināšanā. Gluži vienkārši tāpēc, ka neviens nekad nav pievērsis tam vajadzīgo uzmanību. Bet tas taču ir ļoti nopietni. No tādām vienkāršām lietām, kā, piemēram, veidošana, ir atkarīga ne vien pirkstu sīkās motorikas attīstība, tātad arī rokraksta kvalitāte, bet arī pilnvērtīga veselas smadzeņu puslodes darbība. Tas, kas mums, pieaugušajiem, šķiet dabisks un normāls, bērnam ir atklājums. Ir ļoti svarīgi, lai vecāki to saprastu, lai nepieļautu kļūdas mazuļa audzināšanā”.

Pasniedzēja labi zina, ka konsultācija un trenings- tas nebūt nav veltīgi zaudēts laikos, par pierādījumu tam kalpo daudzās sajūsminātās vacāku atsauksmes, bērnu steidzīgie solīši uz stundu ar daudzkrāsainām mapēm padusē un mazo audzēkņu smaidi nodarbībās.

“Lielumlielais vairums kļūdu audzināšanā”, viņa stāsta, “tiek pieļautas tāpēc, ka vecāki nezina dažas elementāras lietas. Tas ir pilnīgi normāli, ne jau visi ir dzimuši pedagogi un metodiķi. Taču šādā gadījumā labāk būtu griezties pēc profesionālas palīdzības, saņemt kompleksu atbildi uz visiem jautājumiem, izveidot sev darba shēmu ar bērnu”.

Stundās nekad nav vairāk par pieciem bērniem tieši tāpēc, ka ar katru viņa nodarbojas individuāli, katrai māmiņai palīdz atrisināt kaut kādas personīgās problēmas, var pateikt priekšā un ieteikt, kā turpmāk rīkoties tieši šiem vecākiem. Un uz labiem rezultātiem nav ilgi jāgaida.

Pasniedzēja ir izstrādājusi veselu kursu bērnu audzināšanai, un tas dod iespēju mazulim kļūt par interesantu, daudzpusīgi attīstītu un gudru personību.

Mēs varam pieļaut kļūmes, žēloties, cik truli un aprobežoti ir mūsu bērni, nepacietīgi izvairīties no apnicīgiem jautājumiem. Taču mums ir skaidri jāapzinās, ka mūsu pašu nepadarītais var kļūt par nopietnu problēmu mūsu bērna turpmākajā dzīvē. Mācību centra psihologi un pedagogi ir nākuši palīgā vecākiem, sniedzot viņiem maksimālu daudzumu informācijas par to, kā risināt sasāpējušos jautājumus. Tikai tad, ja vecākiem ir pietiekamas zināšanas par to, kā audzināt tieši šo savu bērnu, var runāt par panākumiem, par rezultātiem. Un nevis tad, ja šīs ziņas ir ņemtas no grāmatām, izrautas no kādām instrukcijām, palīglīdzekļiem, smeltas no “tantiņu” sarunām tramvajos un sameklētas interneta bezgalīgajos plašumos.

Katrs bērns taču ir personība, arī pieejai ir jābūt unikālai, akurātai un ļoti piesardzīgai, lai nenodarītu ļaunu.

Bērna audzināšana – tā ir mozaīka. Pa gabaliņiem, pa mazītiņām daļiņām liec kopā, un lūk, izveidojas liela, skaista glezna. Noliksi kauliņu ne savā vietā – un peizāžā parādās kroplīgas, nepareizas, lauzītas līnijas, krāsas sajaucas, un kopskats ir izplūdis un neglīts. Tāpēc galvenais vecākiem ir bruņoties ar informāciju, būt brīdinātiem par iespējamajām ķezām un likstām, tātad, jābūt bruņotiem ar veselu pudu pacietības, zināšanu un iespēju prasmīgi un precīzi rast risinājumus konfliktsituācijās, saprast savu bērnu un kļūt par viņa palīgu un atbalstu. Bet tas jau arī ir vissvarīgākais – soļot pa dzīvi roku rokā.



ATNĀCIET! JUMS PATIKS!

Lando® – Ātrās iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI

WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.

Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - vienā dienā"®
- Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.

NOFORMĒT PIETEIKUMU

Jaunumi

 

logo 2 3 1

 

 

Licencēts mācību centrs LANDO

LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Kontakti

 

   Rīga, A. Čaka iela 83/85
 
  +37167273009, +37129433553
 

Copyright © LANDO 2018, All Rights Reserved.

Яндекс.Метрика