Ātrlasīšana (ātrā lasīšana) berniem.
Taču biznesa dotumi lika sevi manīt arī tālumā no mājām. Irinai izdevās ne vien iziet vairākus kursus un treniņus, bet arī nodibināt daudzas partnerattiecības ar vairākiem izglītojošo centru pārstāvjiem Krievijā.
Nākamajā gadā – jauns attīstības līmenis - ātrlasīšana (ātrā lasīšana) bērniem
Ātrlasīšana (ātrā lasīšana) berniem.
Taču biznesa dotumi lika sevi manīt arī tālumā no mājām. Irinai izdevās ne vien iziet vairākus kursus un treniņus, bet arī nodibināt daudzas partnerattiecības ar vairākiem izglītojošo centru pārstāvjiem Krievijā.
„Patīkams pārsteigums bija, atklājot, ka mūsu skolu pazīst un patiesi ciena arī Maskavā. Acīmredzot tieši šis bija tas apstāklis, kas man pavēra daudzu Maskavas izglītojošo elitāro skolu durvis, palīdzēja izveidot lietišķos kontaktus ar ievērojamiem uzņēmējiem,” stāsta Lando kundze.
Irina Lando ir pārliecināta, ka daudzi cilvēki ļoti kategoriski un turklāt kļūdaini uztver mūsdienām samērā jaunos jēdzienus „ātrlasīšana” (ātrā lasīšana) un „ātrā iegaumēšana”. Patiesībā smadzeņu spēju attīstības treniņi notiek jau ne pirmo gadu desmitu, tikai cilvēku uzmanības un ziņkāres centrā tie nonākuši gluži nesen. Kā nekā mūsdienu dzīves ritms, apmācību tempi un karjeras izaugsmes ir strauji, zibenīgi, tie prasa arī spējas tikpat strauji uztvert jauno informāciju.
„Cilvēki paši atstumj no sevis jauno, nenovērtējamo prasmi tikai tādēļ, ka nespēs uztvert jēgu tam, tiek tādā ātrumā izlasīts,” stāsta mums Irina, „taču patiesībā mums rodas iespēja kontrolēt savu lasīšanas ātrumu, tikai mūsu šaubas un neticība jau pašā saknē iznīcina turpmākas attīstība s motivāciju, jaunā sasniegšanu un prasmi sasniegt iespējami vairāk. Tā mēs paši savām rokām aprokam zemē savu talantu.”
„Vai gan tas ir normāli, ka skolās un augstskolās tikai pieprasa zināšanas, bet nemaz nemāca, kā atcerēties jauno materiālu, kā labāk strādāt ar tekstu, saglabāt atmiņā vērtīgo informāciju,” brīnās Irina Lando. „Protams, nav jau šādā gadījumā nekas neparasts, ka studenti bez intereses un azarta kārto bezgalīgās sesijas, bet galvā turklāt saglabājas tikai nimimums tā, ka ir žēl to gadu, kas nosēdēti universitātes solos.”
Starp citu, kā radīt interesi par šiem apnicīgajiem, sausajiem, milzīgā apjoma mācību tekstiem, treniņos dalījās pieredzē Amerikas Evelīnas Vudas v.n. ātrlasīšanas institūta (ASV, Oregano) pārstāvji. Bieži taču nākas kādā kārtējā zināšanu pārbaudē atbildēt uz jautājumiem pēc mācību grāmatām, kuru pārgudrais teksts un apjoms dzen izmisumā studentus. Bet vienalga ir jāmācās. Te var palīdzēt viena otra prasme. Pēc šis apmācību programmas Irina Lando personīgi tikās ar amerikāņu kolēģiem un bija patiesi pārsteigta, ka Lando skolas izstrādātās programmas pilnībā atbilst Rietumu sistēmai. Starpība tikai tā, ka Amerikā jau sen kā vidusskolu programmās ieviesta prasme darbam ar tekstiem izpēte. Kā Ātrās iegaumēšanas skolā, tā amerikāņu skolās darbojas pakāpeniskā apmācību sistēma tā sauktajai produktīvai lasīšanai. Pēc ASV sistēmas bērni no 1. līdz 4. klasei apgūst pāreju no lasīšanas pa zilbēm līdz pilniem vārdiem. Urā! Tā jau arī ir mūsu burvību skola!
Nākamais solis – pāreja uz lasīšanu vārdkopās – 5.-8. klase. To Lando mācību centrā var apgūt tajā pašā brīnumu skolā, tikai mazliet vecākiem bērniem – 11-12 gadīgiem.
Bet, lūk, pāreja uz nopietnu lasīšanu jēdzieniskos blokos, kas ietver vairākus teikumus, jau attiecās uz vecāko klašu audzēkņiem. Lai to iemācītos, nebūt nav nepieciešams lidot pāri okeānam, pilnīgi pietiek ar vienas no Irinas Lando programmas apmeklēšanu – „Jauno bruņinieku un daiļo dāmu skolu”, kas orientēta uz 9.-12. klašu skolēniem un studentiem.
„Mēs neesam aizmirsuši arī mūsu pieaugušos skolniekus,” stāsta Irina, „viņiem mēs piedāvājam attīstīt prasmi uztvert lielu informācijas plūsmu milzīgos blokos „Ātrlasīšana - 1”(ātrā lasīšana) treniņos. Šajos treniņos mēs mācām mūsu klientiem sekundes laikā izprast vairāku teksta rindkopu jēgu. Un, kā vienmēr, cilvēka smadzenes viegli ar to tiek galā. Ikviens, izejot šos kursus, var pats par to pārliecināties.
Irina Lando pati nu jau vairākus gadus ir pasniedzēja ātrlasīšanas (ātrā lasīšana) un ātrās iegaumēšanas kursos, tādēļ Maskavas treniņ nodarbībās komunicēšana ar domubiedriem neizpalika bez karstām diskusijām un strīdiem.
Katrs, balstoties uz savu pieredzi, kvēli aizstāvēja savu viedokli. „Man tas bija ļoti nozīmīgi – rast izdevību tieši dalīties domām ar kolēģiem,” atzīst Irina, „un galvenais, ka mēs neatkarīgi viens no otra bieži vien nonācām pie tā paša risinājuma. Bet tas nozīmē, ka mūsu ejamais ceļš ir pareizs!”
Piemēram, atmiņas attīstībai kursos Vasiļjevu autorskolā Irinas un viesmīlīgo mācību centra saimnieku – Jekaterinas un Vladimira starpā periodiski izraisījās nopietnas diskusijas par to, kā labāk pasniegt materiālu, kādu slodzi var izturēt audzēkņi un kāda ir starpība starp pieaugušo un bērnu apmācībām.
„Bet vispatīkamākais,„ smaida Irina, „ka pēc dažām nodarbībām mūsu aktīvie strīdi pārtapa ļoti sirsnīgas biznesa partneru attiecības. Tā nu jau 2006. gada janvārī Vasiļjevu skola būs pie mums Rīgā, un visi, kas vēlas, varēs apmeklēt profesionālo Maskavas pedagogu kursus, kuros iemācīs ar patīku uzņemt tekstus, pat nejūtot to sarežģītību un apnicību.”
Ļoti auglīga bija sadarbība ar Maratu Aleksandroviču Ziganovu. „Reti izdodas sastapt cilvēku ar tādi vēlmi darboties, spējīgu aizraut sev līdzi, spožu līderi un patiesi gudru un izglītotu personu,” jūsmīgi par jauno paziņu stāsta Irina. „Ne jau velti viņa dibinātajai Prezidentu biznesa skolai ir tāda popularitāte. Neraugoties uz šokējošām cenām, no mācīties gribošiem ne brīdi nav atelpas!”
Vispār Irinu satrieca ātrās iegaumēšanas un ātrlasīšanas (ātrās lasīšanas) programmu maksas Maskavā. Tās vairāku desmitu reizes dārgākas nekā viņas skolā noteiktās, bet kvalitātes ziņā tās atpaliek apmēram tādās pat attiecības!
Nākamo gadu Irina Lando un viņas Ātrās iegaumēšanas skola uzsāks ar jauniem spēkiem un pavisam cita līmeņa treniņ nodarbībām. Tas vairs nav nekāds mazais mācību centrs, bet gan nopietna skola, kas pazīstama Baltija un Eiropā. Irina pārvedusi ne vien brīnišķīgas darījumu attiecības ar jaunajiem partneriem un kolēģiem, bet arī veselu virkni jaunu, aizraujošu un noderīgu programmu mums visiem, kuri vēlas virzīties uz priekšu.
Irina ar prieku gatava dalīties savās zināšanās, prasmēm un iemaņās ar ikvienu no saviem skolēniem. Ekskluzīvās programmas jau tulko latviešu valodā, un jaunajā 2006. gadā Ātrās iegaumēšanas skola vērs savas durvis skolēniem no trīs gadu vecuma līdz ... , lai sniegtu viņiem unikālas iespējas un satriecošas prasmes!
ATNĀCIET! JUMS PATIKS!
Lando® – Ātrās iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI
WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.
Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - vienā dienā"® - Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.
NOFORMĒT PIETEIKUMU