Kad es mācījos institūtā, apmeklēju ātrlasīšanas (ātras lasīšanas) kursu ļoti populāros Krievijas kursos. Nodarbības bija interesantas, taču es sapratu, ka savu galveno problēmu – lasīt ātri un vienlaikus uztvert izlasīto – es tā arī neesmu atrisinājusi. Talkā nāca gadījums. Mans paziņa, kādas būvfirmas direktors, pastāstīja man par lielisko pedagoģi Irīnu Lando un par viņas neparasto un ārkārtīgi efektīvo nodarbību kursu.
Smaidi, smaidi – un lasīšanas (ātrā lasīšana) ātrums
Kad es mācījos institūtā, apmeklēju ātrlasīšanas (ātras lasīšanas) kursu ļoti populāros Krievijas kursos. Nodarbības bija interesantas, taču es sapratu, ka savu galveno problēmu – lasīt ātri un vienlaikus uztvert izlasīto – es tā arī neesmu atrisinājusi. Talkā nāca gadījums. Mans paziņa, kādas būvfirmas direktors, pastāstīja man par lielisko pedagoģi Irīnu Lando un par viņas neparasto un ārkārtīgi efektīvo nodarbību kursu. Viņš pastāstīja, ka sešās nodarbību dienās, nekad iepriekš nenodarbojies ar ātrlasīšanu, viņš iemācījies ne vien lasīt divarpus reizes ātrāk, bet arī kļuvis daudz vērīgāks un, pats galvenais, iemācījies koncentrēties uz konkrētu uzdevumu. Bez tam viņš atrisinājis daudzas psiholoģiskās problēmas: ticis vaļā no stresa, neirozes un spriedzes (mūsdienu biznesmeņa neizbēgamajiem ceļabiedriem), attīstījis un saasinājis savas intelektuālās un radošās spējas, uzlabojis atmiņu, bet, pats galvenais, guvis spēcīgu intelektuālās un dvēseliskās enerģijas impulsu, kurš tik ļoti palīdz viņam kā darbā, tā arī dzīvē vispār.
Ne gluži noticējusi tūlītējiem panākumiem, es tomēr atnācu, lai iestātos Irīnas grupā. Samaksājusi piecdesmit latus, nolēmu sākt ar visiem pieejamo ātrās iegaumēšanas kursu. Nodarbības sākās ar “Angļu vārdu ātru iegaumēšanu”. Vārds “nodarbības”, attiecināts uz šīs pedagoģes darbu, izrādījās pārāk bezpersonisks, pat neiederīgs. Viss, kam es izgāju cauri, vairāk atgādināja feeriju, kurā katra nākamā aina ir spilgta un to nav iespējams iepriekš paredzēt, kur visu laiku skan smiekli, kur sejas, kurās iestarojusies iekšējā gaisma, izstaro dzīvu interesi, labestīgumu, sapratni un kur gluži svešs materiāls ieplūst jūsu dvēselē kopā ar smaidu un kļūst par daļiņu no jums pašiem, jūsu domām un jūtām. Tas viss atgādināja sava veida izrādi, taču tīri psiholoģisku izrādi, ikreiz jaunu, aizraujošu, improvizētu. Un mēs tajā nebijām tikai skatītāji, mēs bijām aktieri. Bet Irīna šajā teātrī bija prasmīga režisore, kura mūsu acu priekšā radīja šos svētkus, parādot, kā cilvēki apgūst iegaumēšanas pamatus.
Gandrīz visa mūsu grupa devās mācīties tālāk – uz ātrlasīšanas kursiem. Mēs bijām noticējuši, ka metode strādā.
Viss, ko man bija teicis mans paziņa, izrādījās esam taisnība – un pat vēl vairāk. Es nevis vienkārši iemīlēju lasīšanu, bet sajutu pārsteidzošu brīvību darbā ar tekstu. Tas ir kā braukšana labā mašīnā: mēs taču vienmēr nebraucam ar piekto ātrumu. Protams, ka ne. Bet tagad man ir iespēja izvēlēties: es lasu ar tādu ātrumu, ar kādu gribu! Gribu – nododos sapņiem ar sieviešu romānu rokās, gribu – un trīs stundās izlasu augstskolas mācību grāmatu vai pēdējo izdevumu par menedžmentu.
Ar mani ir notikušas pārsteidzošas pārmaiņas: esmu ieguvusi domas precizitāti, uztveres asumu, dvēseles mieru un jaunus radošus spēkus. Tas viss vēl aizvien man šķiet tīrais brīnums. Bet lūk, ko par šo kursu saka citi Irīnas audzēkņi.
Igors Z., Rīgas domes deputāts: “Biju absolūti pārliecināts, ka neesmu spējīgs iemācīties lasīt ātri un ka paātrinātās apmācības kurss diezin vai spēs man līdzēt. Taču tagad es saprotu, ka reizēm kaut kas tāds notiek gan. Esmu atskārtis, ka sekmes var gūt tikai ar ļoti labu pedagogu, protams, ja audzēkņi paši krietni strādā. Pats galvenais nodarbībās – īpaša gaisotne. Pēc grūtas darba dienas tā palīdz ne vien izturēt vēl trīs nodarbību stundas – šīs stundas šķiet kā acumirklis, negribas apstāties un gaidīt līdz nākamajai stundai. Tas ir apbrīnojami, vai ne? Skolā un universitātē es mācījos daudzus priekšmetus, taču nodarbībās nekad netiku juties tā, kā šeit. Es vēlētos izteikt Irīnai ārkārtīgi lielu paldies par to, ka viņa nevis vienkārši dāvā mums ātras lasīšanas prieku, bet padara mūs cilvēcīgākus. Mūsdienās tas ir tāds retums...”
Linda M., dizainere: “Uz nodarbībām gāju, ne gluži saprazdama, kas mani sagaida. Bet kolīdz iegāju klasē pie Irīnas, sev pašai par pārsteigumu pārvērtos aktīvā un pašpārliecinātā sievietē, bet pasaule man iezaigojās visās varavīksnes krāsās. Pirms tam es biju mācījusies daudzos prestižos kursos, taču nekad netiku guvusi ne tik daudz zināšanu, ne tik daudz gandarījuma no mācībām”.
Olga K., tirdzniecības kompānijas menedžere: “Nekad nebūtu domājusi, ka kaut ko varu mācību jomā. Bet tagad esmu iestājusies prestižā augstskolā, un man viss padodas viegli! Ir tāda sajūta, ka teksti un atbildes uz eksāmenu biļešu jautājumiem dzimst manā galvā pašas no sevis, un aiz prieka dziedāt vien gribas. Irīnas nodarbībās reālā pasaule izzuda un dzima jauna, teiksmaina pasaule. Es jutos kā Alise Brīnumzemē...”
V. Dobrohodova, psiholoģe: “Irīna ir pārlieku kautrīgs cilvēks. Viņa saviem audzēkņiem nekad neparāda, cik darba, nervu, zināšanu un talanta slēpjas aiz tā mācību procesa ārējā viegluma un nepiespiestības, kura tiem tā patīk. Audzēkņiem nenāk ne prātā, kādas pūles Irīnai prasa viņu panākumi. Jo par velti nekādi brīnumi nenotiek, un tas, kas tiem šķiet brīnums – visupirms ir grandiozs darbs un pedagoga dieva dota dāvana. Viņa reti mēdz stāstīt par to, ka zina četras valodas. Viņa ir starptautiskajā profesore un angļu valodas pasniedzēju Amerikas Nacionālās padomes locekle. Irīna ir zinātnes darbiniece. Aizstāvot disertāciju, viņa savāca un apkopoja pieredzi par vairāk nekā 4 tūkstošu pieaugušo un 3 tūkstošu bērnu apmācīšanu, paralēli pasniedzot ātrās iegaumēšanas un ātrlasīšanas kursus. Viņa ir unikālu apmācīšanas metodiku autore, kuras ir atzinīgi pieņemtas un augsti novērtētas Vispasaules latviešu zinātnieku kongresā”.
– Kā jums izdodas pārvērst svētkos tādu nebūt ne vienkāršu lietu kā ātrlasīšana vai valodas mācīšana? – es pavaicāju Irīnai.
– Ir jābūt mazdruscīt brīnumdarim (smejas). Ne velti ātrlasīšanas kurss bērniem, kurš notiek brīvdienās, ir nosaukts “Burvestību un brīnumdarīšanas skola”. Protams, ka manai metodei ir ļoti nopietns zinātnisks un psiholoģisks pamats. Mūsu centrs sadarbojas ar Behtereva Galvas smadzeņu institūtu (Sanktpēterburga) un Prezidenta biznesskolu (Maskava). Tam, kas šķiet esam vienkārši spēle, rotaļa, teātris, iedvesmas lidojums, ir dziļas zinātniskas saknes, es taču ienācu pedagoģijā no akadēmiskās zinātnes. Taču diezin vai lasītājam vai audzēknim būs interesanti, ja es sākšu izskaidroties ar sarežģītiem zinātniskiem terminiem. Labāk lai saglabājas noslēpuma plīvurs – tas ir tik satraucoši no noslēpumaini.
– Kā var tikt uz jūsu mācību kursu?
– Lai gan grupas mums allaž ir pilnībā nokomplektētas, tikt uz manu kursu var. Šajā nolūkā ir jāgriežas mūsu birojā pēc adreses: LANDO Ātrās iegaumēšanas skola, A. Čaka ielā 83/85, tālr.: 67273009, mob. tālr.: 29433553, www.lando.lv.
ATNĀCIET! JUMS PATIKS!
Lando® – Ātrās iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI
WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.
Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - vienā dienā"® - Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.
NOFORMĒT PIETEIKUMU