Ātrā iegaumēšana bērniem, pusaudžiem, pieagušajiem.
Metodes, ar kurām apmācīt trīsgadīgu bērnu, pusaudzi vai pieaugušu ātri iegaumēt jaunu un sarežģītu mācību vielu, svešvalodas, daudzciparu skaitļus, garus tekstus, esot atšķirīgas, taču tām esot vairāk gadu tūkstošu sena vēsture un tās balstoties uz cilvēka iztēles spēju un asociācijām.
Uz eksāmenu kā aģents 007 - ātrā iegaumēšana
Ātrā iegaumēšana bērniem, pusaudžiem, pieagušajiem.
Metodes, ar kurām apmācīt trīsgadīgu bērnu, pusaudzi vai pieaugušu ātri iegaumēt jaunu un sarežģītu mācību vielu, svešvalodas, daudzciparu skaitļus, garus tekstus, esot atšķirīgas, taču tām esot vairāk gadu tūkstošu sena vēsture un tās balstoties uz cilvēka iztēles spēju un asociācijām.
Mārketinga sistēma kā attēls
Metodes atšķiroties arī atkarībā no tā, vai eksāmens kārtojams humanitārajā vai eksaktajā priekšmetā, vai vienkārši jāgatavojas kārtot pārbaudījumu pie konkrēta pasniedzēja.
„Piemēram, pastāv t.s. mnemo tehnika, ar kuras palīdzību iespējams iepriekšējā vakarā apgūt jauno materiālu, arī tad, ja jūs to nesaprotat, un atcerēties eksāmena biļetes plānu.
Piemēram, mārketinga sistēmu var attēlot zīmējumā jeb piktogrammā kā mikseri, ar to saprotot mārketinga sistēmu, kas ietver sevī daudzas lietas, mikserim blakus zīmējot saini, kas apzīmē preces, dolāru zīmi kā naudas simbolu, ēku, kas simbolizē veikalu, televizoru, kas attēlo reklāmu un cilvēkus – preču pārdevējus. Šādu zīmējumu – eksāmena biļetes izklāsta plānu ir viegli atcerēties. Te gan jāņem vērā, ka piktogramma katram jāzīmē pašam, jo svešas, citu cilvēku zīmētas asociācijas mēs neatceramies. Līdzīgi var rīkoties, ja jāatceras sarežģīti teksti, piemēram, par asins sastāvu, – katru teksta teikumu attēlot kā zīmējumu, tā saucamajā intelekta kartē. Tas gan aizņem visai daudz laika, taču pēc tam, uzlūkojot zīmējumu, sarežģīto tekstu ir viegli atcerēties,” saka I. Lando.
Savukārt, dzejolītis: stāv oficieris dzeltenos zābakos, dejo zālē valsi – palīdzot atcerēties gaismas spektra krāsu secību- – sarkana, oranža, dzeltena, zaļa, debeszila, zila un violeta. Bet , piemēram, šesciparu skaitli 247313 varot viegli paturēt prātā, piemēram, par 24 simbolu izvēloties diennakts veikalu, par 73 simbolu izvēloties drauga dzimšanas gadu, un skaitli 13 iztēlojoties kā melnu kaķi.
Formula kā stāsts
„Garu un nesaprotamu matemātisku formulu, piemēram, (a+b)(kubā) = a (kubā) + 3 a(kvadrātā) b + 3ab(kvadrātā) + b(kubā) vieglāk atcerēties, to aprakstot, piemēram, šādi: jauna ģimene – sieviete (a) un vīrietis (b) pēc laulībām dzīvos jaunā trīsistabu dzīvoklī ((a+b) kubā). Sieviete sapņo, ka viņiem būs trīs bērni (a kubā). Ja piedzims divas meitenes un viens puika, meitenēm, būs jādzīvo kopā vienā istabā, bet puikam vajadzēs atsevišķu istabu (3 a(kvadrātā) b). Savukārt, ja piedzims viena meitene un divi zēni, meitenei būs atsevišķa istaba, bet puikas dzīvos kopā 3ab(kvadrātā). Arī vīrs sapņo, ka ģimenē būs trīs bērni b(kubā). Ar matemātiku šim stāstam nav nekāda sakara, taču formulu tas palīdz atcerēties,” apgalvo I. Lando.
Nezāģēt koku ar neasu zāģi
Ātras iegaumēšanas māku iespējams apgūt divās dienās un pēc tam iegūtās iemaņas tāpat kā muskuļi esot regulāri jātrenē.
Tiem, kuriem ir labāk attīstīta redzes atmiņa, apgūstot jauno vielu, jāzīmējot bildes, ar labu dzirdes atmiņu apveltītiem cilvēkiem piemērotāki būšot dzejoļi, savukārt tiem, kas labāk atceras daktilās (taustes) izjūtas, jaunās vielas apguve jābalstot uz izjūtām.
„Ārzemēs augstskolās 1. kursa studenti tiek apmācīti ātri iegaumēt jauno vielu, diemžēl Latvijā šāda apmācība nav ierasta lieta. Bez prasmes ātri atcerēties jauno vielu, studenta izredzes, piemēram, apgūt liela apjoma obligāti izlasāmās literatūras sarakstu ir tādas pašas kā cilvēkam, kas ar neasu zāģi cenšas sazāģēt koku. Jo agrāk cilvēks apgūst prasmi ātri uzvert un atcerēties informāciju, jo labāk – cilvēks darbojas efektīvāk un arī lietderīgāk izmanto laiku,” uzsver I. Lando.
Kas jāievēro, gatavojoties eksāmenam
-mācoties mācību vielu, piemēram, dienā apgūstot 10 biļešu atbildes, katrā nākamajā dienā pirms jaunās vielas apguves īsumā (ar t.s. atslēgas vārdu palīdzību) jāatkārto iepriekšējā dienā apgūtais, citādi tas aizmirsīsies;
-sarežģītas lietas ir vieglāk iegaumēt, ja mācību viela tiek apgūta ar iztēles, tēlu un simbolu palīdzību;
-izlasīto materiālu vieglāk atcerēties, ja to var noformulēt vienā teikumā un aprakstīt tēzes izklāsta plānu ar 5-6 atslēgas vārdiem;
-gatavojoties eksāmena dienai, labi jāizguļas un jāpabrokasto;
-eksāmena dienā jābūt mierīgam un pārliecinātam – es zinu ka varu nolikt eksāmenu, nevis es ticu, ka varu nolikt eksāmenu un jābūt labā garastāvoklī un jāsmaida;
Ieteikumi eksāmena kārtošanā
-uz eksāmenu vēlams ierasties klasiskā stila tērpā, kas apliecina pasniedzējam cieņu- zili nagi, mini svārciņi vai panku frizūra šai reizi nebūs piemērota;
-ja pasniedzējs eksāmena laikā uzdod jautājumu, vai izsaka savu viedokli par dzirdēto, tas jāuzklausa līdz galam – varbūt cilvēks vienkārši grib izrunāties, un, ja nepieciešams, jāprecizē, ko tieši vēl pasniedzējs vēlas dzirdēt, sakot, piemēram, vai esmu pareizi sapratis, ka jūs vēlaties dzirdēt....
-atbildot uz rakstiskā testa jautājumiem, vispirms jāizlasa jautājums un jāatceras pareizā atbilde un tikai tad jālasa piedāvātie atbilžu varianti, citādi galvā būs juceklis;
Mārketinga sistēmas apraksts mnemo tehnikā
- mikseri (simbolizē mārketinga sistēmu, kas ietver sevī daudzas lietas)
- sainis (preces simbols)
- dolāru zīme (naudas simbols)
- ēka (veikala simbols)
- televizors(reklāmas simbols)
- cilvēki (preču pārdevēju simbols)
ATNĀCIET! JUMS PATIKS!
Lando® – Ātrās iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI
WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.
Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - vienā dienā"® - Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.
NOFORMĒT PIETEIKUMU