Licencēts mācību centrs LANDO. LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Adrese: Rīga, A. Čaka iela 83/85 Tāl.: +371 67273009, +371 29433553

LANDO Ātrās iegaumēšanas mācību centrā gan pieaugušajiem, gan bērniem allaž izdomā kaut ko jaunu. Ne pa dienām, bet pa stundām aug kā viss zināšanu process kopumā, tā arī atsevišķas tā programmas. Talantīgā vadītāja un pedagogi nāk ar aizvien jaunām un jaunām idejām, kā no katra, kurš ierodas Skolā, izveidot personību ar lielo burtu.


 

Matemātika un fizika – brīnumplanētas dārgakmeņi

LANDO Ātrās iegaumēšanas skolā gan pieaugušajiem, gan bērniem allaž izdomā kaut ko jaunu. Ne pa dienām, bet pa stundām aug kā viss zināšanu process kopumā, tā arī atsevišķas tā programmas. Talantīgā vadītāja un pedagogi nāk ar aizvien jaunām un jaunām idejām, kā no katra, kurš ierodas Skolā, izveidot personību ar lielo burtu.

Pēdējos mēnešos ir parādījušās un jau sekmīgi darbojas piecas jaunas mācību programmas: divi kursi fizikā, trīs kursi matemātikā, programma mazuļiem un viņu vecākiem “Prieks tiltiņš”, programma sagatavošanai skolai un vēl daudz citu interesantu un aizraujošu mācību programmu. Ātrās iegaumēšanas skolas, šā neparastā zinātnes un visdažādāko zināšanu tempļa galvenā brīnumdare ir tā viesmīlīgā un apburošā saimniece – slaida tumšmataina skaistule ar acīm Baltijas jūras krāsā. Irīna Lando. Vārds viņai!

- Jaunās programmas – tā ir dāvana gan mūsu studentiem, gan arī mums sakarā ar mūsu biroja Čaka ielā 91-10 jubileju. Mūsu jaunās programmas “Matemātika” un “Fizika” – tas ir mūsu kopdarba ar Sanktpēterburgas Zinātnieku namu rezultāts. Veidojot šo mācību virzienu mūsu Skolā, mēs ņēmām vērā pasaules vadošo augstskolu prasības.

Tagad izglītībā nopietns akcents tiek likts uz šauru speciālistu audzināšanu. Tas nav slikti. Bet vai tas tik tiešām ir labi? Tagad bērnam jau septītajā vai pat sestajā klasē dod iespēju izvēlēties, mācīties vai nemācīties fiziku un ķīmiju. Taču, ja bērns nemācās fiziku un matemātiku, tas nozīmē, ka viņš saņem, atvainojiet par izteikumu, “kastrētu” izglītību. Un tas, savukārt, sagādā viņam problēmas darba tirgū.

Piemēram, pirms četriem gadiem visiem ļoti vajadzēja juristus. Uz juridisko fakultāti gāja bariem vien. Bet tagad noskaidrojas, ka darbu šajā specialitātē gan iespējams atrast, tomēr ar milzīgām pūlēm. Ir parādījusies jauna moderna nosliece – vajadzīgi Eiropas līmeņa ekonomisti, kuri zina Eiropas tiesības... Taču aina ar lielu daudzumu darbā neiekārtojušos speciālistu var atkārtoties. Tādā gadījumā varētu ātri pārkvalificēties, bet, lūk, problēma – šķērslis ir attiecības ar matemātiku “uz jūs”. Un cilvēks ieslīgst depresijā, viņam krītas pašvērtējums utt. Pavisam citādi jūtas cilvēki, kuri ir ieguvuši pilnvērtīgu izglītību.

Es, piemēram, tāpat kā mani vienaudži, ieguvu politehnisku izglītību, par ko esmu ārkārtīgi priecīga. Te nu gan, tiesa, vajadzētu izdarīt vienu atrunu: ķīmiju man mācīja mamma, “Dzintara” kosmētiskās laboratorijas vadītāja, krievu valodu – vectētiņš rakstnieks, matemātiku – otrs vectētiņš, kura kontā bija vairāk nekā 30 izgudrojumu un kurš strādāja Latvijas Zinātņu akadēmijā, darbu ar datoru man mācīja krustmāte, kura bija programmētāja. To es stāstu tādēļ, lai jūs saprastu, ka visi šie cilvēki bija īsti speciālisti. Viņi mīlēja savu darbu, aizrāvās ar to. Galvenais, ko viņi man iemācīja, - būt profesionālei, mīlēt savu darbu.

Es turpinu viņu iesākto. LANDO Ātrās iegaumēšanas skolā mēs katrā bērnā ieaudzinām pētnieka apziņu. Darām to rotaļīgi, aizraujoši. Parastā skola – kā privātskola, tā arī vienkārši skola – to parasti nemāca. Bērns, augdams zem parastās skolas jumta, pierod būt atkarīgs no skolas izglītības iegūšanā, vēlāk viņš kļūst atkarīgs no pasniedzējiem, no zinātniekiem, no jebkuras autoritātes zinātnē. Tāds bērns nereti zaudē spēju domāt kā spilgta personība, patstāvīgi meklēt zināšanas, patstāvīgi domāt! Bet tas ved strupceļā.

Vai jūs zināt, ka divkārtējā Nobela prēmijas laureāte Marija Skladovska-Kirī atteicās sūtīt savu meitu Irēnu (arī nākamo Nobela prēmijas laureāti) parastā skolā? Ir zināms viņas izteikums: “Es domāju, ka bērnus labāk slīcināt, nekā ieslodzīt mūsdienu skolās”. Marija savam bērnam aicināja uz mājām labākos pasniedzējus, bet matemātiku mācīja pati.

Veidojot savu Ātrās iegaumēšanas skolu, es gāju to pašu ceļu. Es uzaicinu labākos speciālistus, labākos pasniedzējus. Jo pasniedzējs – tas nav maizes darbs, bet gan aicinājums. Šim darbam ir vajadzīgs milzīgs talants, tīra dvēsele un dzelžaina griba. Mūsu Skolā strādā tikai speciālisti! Visiem pasniedzējiem ir vismaz maģistra grāds. Taču galvenais, ka viņi prot pasniegt – nevis uzspiest savas zināšanas mūsu studentiem. Jūs jautāsit: kāda tad ir starpība? Skaidrojot to, es izmantošu senu gudrību...

Iepazīstināt ar domu (ideju) – tas ir tikai sākums. Pilnā mācību procesā ietilpst:

1) Augsnes sagatavošana (aršana) – tas ir, “jautājuma stāvokļa” radīšana. Jo atbilde bez jautājuma netiek uztverta.
2) Idejas implantācija (sēšana), lai tā uzdīgtu, tas ir, dotu asnus – sekas un augļus – praktiskos secinājumus. Saprotama ideja nav tā, kuru es spēju atkārtot, bet gan tā, kuru es varu attīstīt.
3) Pļauja, tas ir, secinājumu izvēle un šķirošana. Kas ir pieņemami, bet kas izraisa negatīvas emocijas un kāpēc?
4) Nākamais pakāpiens – “ēšana”, idejas apgūšana, tās realizēšana savā darbībā, iekļaušana savos paradumos un uzvedības motīvos. Līdz pat emocionālām reakcijām, kuras ne vien neprasa, bet, gluži pretēji, kavē, liek šķēršļus maldīgām, gadījuma rakstura darbībām. Apguvis un tātad “ieguvis īpašības”.

Ja vēlaties, mūsu darbs bāzējas uz domu un jūtu veidošanu vai, pareizāk būtu sacīt, audzināšanu, kuras mudina cilvēku uz rīcību. Zināšanās ir motivācija, bet motivācija paplašina iespēju iemācīt un iemācīties. Var teikt, ka mums galvenais – tā ir “modinošā doma”, nevis tikai informējošā.

Mana meita, viņai jau ir četri gadi, mācās mūsu skolā, viņa piedalījās programmā “Prieka tiltiņš”, un viņai tas ļoti patika. Viņa iemācījās reizināt! Arī tas viņai ļoti patika, jo bija noformēts kā saistoša rotaļa. Mazuļi spēlēja ļoti interesantas spēles: skaitīja varavīkšņainas spalviņas, veidoja brīnumplanētu, reizināja “dārgakmeņus”, palīdzēja pelēnam tikt ārā no labirinta.

Kā bērniem, tā arī vecākiem pāriešana pa “Prieka tiltiņu” kopā ar saviem mazajiem sagādāja ārkārtīgu prieku. Jo šās programmas galvenais mērķis ir parādīt vecākiem, ka mācības – tā ir aizraujoša un interesanta spēle. Svarīgi ir zināt arī šās spēles noteikumus: tās īpatnība ir tāda, ka par uzvarētājiem var kļūt tikai vecāki un bērns. Tā ir komandas spēle.

Es sapņoju par to, precīzāk sakot, daru visu, lai pēc zināma laika mūsu studenti kļūtu par Nobela prēmijas laureātiem. Zināt, es svēti ticu: katram cilvēkam ir jāapgūst – un viņš ir spējīgs apgūt – visus dabas spēkus. Tādus mūs ir iecerējis Radītājs. Un mūsu pienākums ir realizēt šo Dieva ieceri.

No “Weekend” dosjē: Irīna Lando ir Ātrās iegaumēšanas skolas dibinātāja. Ātrlasīšanas kursa pasniedzēja. Latviešu valodas kursa latviešu valodas mācīšanas valsts programmai – vārdu svešā valodā Ātrās iegaumēšanas metodikas PHARE projekta ietvaros autore. Viņas aktīvā ir Latvijas Universitātes bakalaura diploms specialitātē “Bizmesa vadība”, divas maģistratūras.

Aizstāvēšanai gatava doktora disertācija, kuras tēma ir “Ātrās iegaumēšanas metodika”. Vairāk nekā divdesmit zinātnisku publikāciju. Strādājusi par Aizkraukles bankas mārketinga direktori, Lattelekoma stratēģiskās attīstības nodaļas vadītāju. Divi bērni. Izšuj krustdūrienos. Trīs reizēs nedēļā divas stundas trenē muskuļus fitnesa klubā.



Lando® – Ātras iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI

WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.

Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - par vienu dienu"®
- Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.

NOFORMĒT PIETEIKUMU





Jaunumi

 

logo 2 3 1

 

 

Licencēts mācību centrs LANDO

LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Kontakti

 

   Rīga, A. Čaka iela 83/85
 
  +37167273009, +37129433553
 

Copyright © LANDO 2018, All Rights Reserved.

Яндекс.Метрика