Apvienojam priekus un derīgumu!
“Urā, brīvdienas,” priecājas mūsu bērni. “Veselus trīs mēnešus var neko nedarīt!” “Jā-jā, tikai pastaigāties, sēdēt pie datora, skatīties televizoru un pakāpeniski aizmirst visu, ko tev mācīja deviņus mēnešus,” nopūšoties domājam mēs. “Pēc tam septembrī vajadzēs atgriezties skolā un mokoši mēģināt atcerēties, kas tur bija, un ieiet ritmā, un likt smadzenēm darboties. Sarežģīti, nepatīkami, pretīgi... Vispār, no vienas puses, atpūsties vajag, no otras – nedrīkst vasaras laikā aizmirst visu iemācīto. Ko darīt?”
Lai brīvdienas izdotos - ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana bērniem
Lai brīvdienas izdotos - ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana bērniem
Apvienojam priekus un derīgumu!
“Urā, brīvdienas,” priecājas mūsu bērni. “Veselus trīs mēnešus var neko nedarīt!” “Jā-jā, tikai pastaigāties, sēdēt pie datora, skatīties televizoru un pakāpeniski aizmirst visu, ko tev mācīja deviņus mēnešus,” nopūšoties domājam mēs. “Pēc tam septembrī vajadzēs atgriezties skolā un mokoši mēģināt atcerēties, kas tur bija, un ieiet ritmā, un likt smadzenēm darboties. Sarežģīti, nepatīkami, pretīgi... Vispār, no vienas puses, atpūsties vajag, no otras – nedrīkst vasaras laikā aizmirst visu iemācīto. Ko darīt?”
Saglabāt tonusu
LANDO Skolai ir risinājums. Vienkārši jūs neatpūšaties tik ilgi, lai paspētu aizmirst visu, ko jums mācīja. Divas nedēļas atpūtas un atkal pie darba. Atgriezāt smadzenēm tonusu, iemācījāt tām strādāt citā darba režīmā un atkal varat atpūsties. Ticiet, apgūstot kādas iemaņas jūs vienkārši pārstāsiet ievērot, kā tas ir: “domāt ātri un vienmēr”.
To panāk ar tādas metodikas palīdzību, ko parastā skola nevar realizēt dēļ skolnieku skaita un pielāgošanās vājākiem skolniekiem. LANDO Skolā māca domāt: analizēt, pašam atrast atbildes un pašam mācīties uzstādīt uzdevumus. Nav sarežģīti pielietot iemācīto formulu, sarežģītāk ir izvēlēties vajadzīgo tieši noteiktā situācijā no galvā esošajām zināšanām, kas visbiežāk netiek izmantotas. Prast šīs pasīvās zināšanas pārvērst aktīvajās, viegli atpazīt un izdomāt praktiski jebkura ikdienas uzdevuma risināšanas shēmu – tās ir iemaņas, kas vienkāršo un atvieglo ne tikai mācību procesu, bet visu jūsu dzīvi..
Protams, tāpēc ir nopietni un atbildīgi jāstrādā. Bet tas ir uz jūsu sirdsapziņas. Pasniedzēji iedod zināšanu instrumentus un paskaidro, kā tos izmantot. Bet bērna uzdevums ir apgūt iemaņas, pārslēgt galvā “reproducēšanas” režīmu uz “meklēšana un analīze”. Šo uzdevumu stipri atvieglo pasniegšanas metodika, kas veidota tā, lai ieinteresētu bērnu, atmodinātu viņā zinātkāri, tieksmi saprast lietu būtību un parādīt, kā šīs lietas var viņam noderēt dzīvē. Tiklīdz bērns redz savu zināšanu praktisku pielietojumu, viņš uzreiz tās sāk vērtēt daudz augstāk. Tiklīdz viņš zināšanas vērtē augstāk, viņš cenšas palielināt savu “vērtību bāzi”, bet pēc tam tas vienkārši kļūst par paradumu.
Darbojamies pēc plāna
Mācības skolā rekomendē sākt pēc ātrlasīšanas kursa apgūšanas. Tiklīdz iemācās ātri lasīt un saprast tekstu, bērns var efektīvāk nodarboties ar citiem priekšmetiem. Ātra lasīšana vienkārši ir ātras domāšanas, informācijas apstrādes, koncentrēšanās prasmes un uzmanības noturības darba rādītājs, bet tā ir jebkura mācību priekšmeta: no fizikas līdz spāņu valodai, sekmīgas apgūšanas ķīla.
Pēc tam var pāriet pie citiem mācību priekšmetiem, piemēram, matemātikas (skolā ir pat speciāls kurss “Kā iemācīties reizināšanas tabulu”) un krievu valodas. Kurss aizņem sešas intensīva darba dienas – puse dienas veltīta nodarbībām skolā un mājas uzdevumi. Grupas komplektē jau no pirmās klases. Skola piedāvā pārbaudītu efektīvu shēmu: ātrlasīšanas kurss jūnijā, matemātikas vai krievu valodas kurss jūlijā un vēl viens ātrlasīšanas kurss augustā.
Neatlieciet uz rītdienu
Mācīties, protams, nekad nav par vēlu, bet vasaras brīvdienās trijos mēnešos tas slikti strādā. Tādā ilgā laika periodā bērns ir atradinājies no mācību režīma, daudz ko no mācītā aizmirst un, kas ir pats sliktākais, pierod domāt uz “pusslodzi”. Kā rezultāts – septembrī mokoša ieiešana mācību ritmā un vairāku mēnešu zaudēšana iepriekšējā gadā mācītā atkārtošanai.
Ja LANDO kursos sākt strādāt jau jūnijā pēc pāris nedēļu atpūtas no parastās skolas, efekts būs daudz labāks. Augustā būs daudz sarežģītāk ieiet vajadzīgajā tāda tipa mācību ritmā. Jūnijā šī pāreja būs plūdena, bez stresa. Pamēģiniet! Iespējams, tas būs tieši tāds grūdiens, kas vajadzīgs jūsu bērnam, lai no nākošā gadā sāktu labi mācīties.
ATNĀCIET! JUMS PATIKS!
Lando® – Ātrās iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI
WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.
Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - vienā dienā"® - Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.
NOFORMĒT PIETEIKUMU